Verhuur escaperoomkisten

ESCAPE ROOM KISTEN

Scouting St. Jangroep maakt elk jaar met Jota-Joti 2 identieke escaperoom kisten voor de kinderen om uit een lokaal te ontsnappen. Bij twee identieke kisten kunnen twee groepen tegen elkaar gelijktijdig strijden (bv in een dubbel lokaal waar je een klein gedeelte van de wand open kan zetten voor een extra spannend effect). Er zijn momenteel 3 verschillende escaperoomkisten. Je dient per kist ZELF een laptop te regelen die tijdens het spel moet worden gebruikt. 

Elke verhaal duurt 45 min. 

 

VERHUUR KOSTEN:

De kisten zijn te reserveren voor onze huurders in het gebouw maar ook voor groepen thuis. De daghuurkosten per verhaal  ofwel 1 escaperoomkist a € 25,00; 2e escaperoomkist van het zelfde verhaal: € 40,00.  (bij 2 escaperoomkisten met 2 verschillende verhalen 2 x € 25,00). Let op er geldt een borg van € 50,00. 

 

RESERVEREN: 

Indien je de uitdaging aan wilt gaan, stuur dan een mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.om te vragen of de escaperoomkist beschikbaar is en vermeld minimaal de volgende gegevens:

Verhuurdatum:

Escaperoomkist(en): 

Naam + adres vereniging / stichting / school (voor op de factuur):

Naam contactpersoon:

Telefoonnummer:

 

DE VERHALEN 

Kist 1a en 1b:  Het geheim van scoutinggebouw Molenberg

Lang voordat ons scoutinggebouw er stond werd dat stuk grond gebruikt voor de bijeenkomsten van de heksen en heksenmeester van de Molenberg. Het is tot op de dag van vandaag onduidelijk wat die bijeenkomsten precies inhielden. Iedere jaar rond de tijd van die bijeenkomsten gebeuren er in ons scoutinggebouw de meest bizarre dingen en als je niet oppast wordt je opgesloten in een van de lokalen.

Kunnen jullie met de groepje de geheimen van de heksen en heksenmeester van de Molenberg ontrafelen en op tijd ontsnappen uit het gebouw voordat alle sporen voorgoed verdwijnen?

De escaperoom is opgebouwd uit 9 losse puzzels die leiden tot de code waarmee de sleutel gevonden kan worden om te ontspannen uit de kamer.

Deze escaperoom wordt gestart met een filmpje (eng voor de jongere kijkers) en is (met wat hulp) op te lossen vanaf de oudere welpen (vanaf 9 jaar), scouts (11 jaar en ouder) kunnen dit geheel zelfstandig.

 

Kist 2a en 2b:  Expeditie Cosmos

Ver in de toekomst staat een groep uitgeselecteerde scouts en explorers klaar om te beginnen aan een ruimte reis. Na een trainingsperiode van 5 maanden kunnen ze eindelijk beginnen aan de reis. Na een rustige start begint er een rode lamp te knipperen en komt er een onheilspellend getik uit het bagageruim. Een aantal scouts en hun begeleiding gaan kijken wat er aan de hand is. En op dat moment gaat het gruwelijk mis, op een of andere manier is het bagageruim vergrendeld geraakt. Na 45 minuten zal het bagageruim losgekoppeld worden van het ruimteschip en voor de rest van zijn tijd doelloos door de ruimte zweven.

Helpen jullie mee om te voorkomen dat dat gebeurt, kunnen jullie binnen 45 minuten de code kraken om de sleutel te vinden en het bagageruim weer te openen?

De escaperoom is opgebouwd uit 7 koffers, die op volgorde opengemaakt moeten worden. De puzzel om de volgende koffer te openen zit in de koffer.  

Deze escaperoom wordt gestart met een filmpje en is (met wat hulp) op te lossen vanaf de oudere welpen (vanaf 9 jaar), scouts (11 jaar en ouder) kunnen dit geheel zelfstandig.

 

Kist 3a en 3b: The old railroad

In de jaren rond 1900 waren 2 outlaws op zoek naar de beruchtste en grootste goudmijn van Noord-Amerika. Helaas was het geluk niet aan hun zijde en was de goudmijn moeilijk te vinden, niemand in heel Noord-Amerika leek te weten waar die goudmijn lag. Tot ze op een dag de aanwijzing kregen om de ijzeren lijn te vinden, maar wat is nu weer de ijzeren lijn en waar loopt die ijzeren lijn dan. In hun zoektocht naar de ijzeren lijn raken de 2 outlaws elkaar kwijt.

Kunnen jullie de outlaws helpen om elkaar en de ijzeren lijn te vinden?

De escaperoom is opgebouwd uit 6 losse puzzels die leiden naar diverse locaties, door die locaties met elkaar te verbinden kom je uiteindelijk op de eind locatie wat het code-woord is voor het stopzetten van de tijd.

Deze escaperoom wordt begeleid met een website en is op te lossen vanaf de scouts-leeftijd (11 jaar en ouder). Het is een pittige escaperoom die best wat inzicht vraagt.